KOKEILE NYT
1 min read

Väestöpohjainen viestintä

Nov 9, 2022 8:37:58 AM

KeyAqua communications blog

KeyAqua- ja KeyDH hyödyntää väestötietolähteistä saatavia kuntalaisten yhteystietoja, kun lähetetään tekstiviestitiedotteita kuntalaisille. Palvelu on uudistunut niin, että kuntalaisten yhteystiedot päivittyvät nyt lähes reaaliaikaisesti automatisoidun rajapintaratkaisun yli väestötietojärjestelmän sekä verkkotietojärjestelmän välillä. Tällä päivityksellä on saatu parempi numeroiden kattavuus, parempi ajantasaisuus sekä vältytty vanhemman ratkaisun käsityövaiheilta tietoja päivitettäessä.

KeyAqua SMS screenshot

Tässä blogissa on haastateltu Jari-Paavoa, joka on vastuussa KeyAqua, KeyDH- ja KeyGas tuotteiden järjestelmien käyttöönotosta ja ylläpidosta.

Mitä mieltä olet tästä teknisestä uudistuksesta?

Uudistus on erittäin hyvä, koska se automatisoi yhteystietojen saatavuuden API rajapinnan avulla. Täten asiakkaamme eli verkonomistajat saavat ajantasaiset kuntalaisten yhteystiedot häiriötiedottamisen avuksi ja ne saadaan myös kohdennettua paremmin oikeisiin sijainteihin, koska meille tulee kattavaa ja tarkkaa dataa. Uusi toteutus mahdollistaa myös nykyisen viestintätoiminnallisuuden laajentamisen ja jatkokehityksen paremmin kuin edellinen.

Miksi halusimme tämän muutoksen? Miten me hyödymme siitä?

Halusimme muutoksen, koska se täyttää paremmin asiakkaiden toiveet ja tarpeet yhteystietojen laadusta ja ajantasaisuudesta. Tämä muutos automatisoi toimintaa myös Keypron puolella ja vähentää virheiden määrää (manuaalisen työn inhimilliset virheet). Tämä siis tehostaa myös Keypron toimintaa ja mahdollistaa jatkokehityksen ja laajennukset entistä paremmin.

Miksi tämä uudistus on asiakkaan kannalta hyvä juttu?

Uudistus on asiakkaan kannalta hyvä juttu, koska asiakas saa päivitettyä tietoa tiheämmällä tahdilla, tarkempaa tietoa ja oikeilla sijainneilla. Tällä hetkellä verkonomistajan tulee määritellä vain halutut postinumerot, joiden perusteella yhteystiedot haetaan viestintäpalvelusta. Postinumeroita on mahdollisuus myös lisätä ja poistaa myöhemmin. Tämän jälkeen kaikki muu tulee automaattisesti.

Mitä toiveita tai ideoita meillä on tulevaisuutta ajatellen?

Kehitämme jatkossa yhteystietojen ja yhteystietoalueen laskutuksen automatisointia, asiakkaan toiminta-alueen tarkempaa määrittelyä (postinumerot vs. toiminta-alue) ja laajennamme toiminnallisuuksia asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Pohdimme esimerkiksi miten eri kielivalintoja voisi hyödyntää ja voisiko tätä tekniikkaa hyödyntää, kun ylläpidetään isännöitsijöiden tai huoltoliikkeiden tietoja.

Haluatko viestiä väestöpohjaisesti? Ole yhteydessä: myynti@keypro.fi

Jari-Paavo Raninen

Written by Jari-Paavo Raninen

Jari-Paavo toimii meillä putkituotteiden toimituksen tiiminvetäjänä. Tiimin vastuulla on, että järjestelmien ja päivitysten käyttöönotto on sujuvaa. Jari-Paavon näkökulma on siis asiakastyytyväisyys järjestelmien, päivitysten ja lisäosien asennuksiin liittyen.